Dierenhandel, Evenaar en Vulkanen

Oioioi mensen,

Normaal schrijf ik dit verhaaltje van te voren, nu even uit de losse hersens, want ik ga weer een kleine week onbereikbaar zijn. De afgelopen dagen waren weer intens, mede doordat we alles elke dag maar doen zoals dat ons het best lijkt. Echt hardstikke bedankt voor de heerlijke berichtjesop deze sit, vind ik tof! Muziekale ondersteuning bij dit bericht:

Red hot chili peppers - all around the world
http://www.youtube.com/watch?v=j9kdTDlsMNc

´I know I Know for sure, that live is beautiful around the world´

FOTOS ZIJN OOK WEER GEUPDATE

Dierenhandel
Zaterdag naar Otavalo geweest, een dorpje boven Quito. Daar is zaterdag markt. Jaha mensen, 2.5 uur in de bus voor een locale markt... Maar wat voor één. Sowieso veel rommelkes, gekleurde dekentjes, tafelkleedjes, handgemaakte dingetjes. Opmerkelijk is dat die mensen daar NOG kleiner zijn en wij dus NOG groter lijken. Maar we blijven mannen en een markt blijft een markt dus daar waren we zo uitgekeken.

Een stukje verderop was het dierenmarkt, waar met dieren gegooid werd en kippen, cavia´s, schapen, varkens en koeien in de modder aan een touwtje of in dozen en zakken verhandeld werden. Ik heb een filmpje gemaakt waar alleen maar schreeuwende dieren op te horen zijn.

De evenaar
De volgende dag naar Mitad del Mundo gegaan, waar een groot monument staat op de plaats waar de Fransen dachten dat de evenaar lag. Op zijn Amerikaans is daar een dorp van restaurants en souvenirsshops omheengebouwd. Dát en de AMAZING-roepende Amerikanen kon ons niet langer dan 15 minuten daar houden. Om de hoek van de straat liep de echte evenaar met een klein museumpje. Hartstikke leuk: ei balanseren op een spijker, verschillende kracht en evenwichtstesten en water dat de andere kant op draait als je een stop er uit trekt. Corney, maar leuk.

Vulkanen
Maandag in Quito nog 2 uur les gehad en toen vertrokken, in de veronderstelling naar de kust te gaan. Flexibel als we zijn zomaar ineens beslote naar Baños te gaan, een toeristisch dorpje ten zuiden van Quito. Vandaag de 3e dag hier. Totaal ander landschap, dat doet denken aan de serie Lost en de film Jurassic Park. Graad of 25 denk ik. Gister heel de dag gemountainbiked,35 km langs vulkanen, watervallen, bananenbomen, mandarijnenbomen, kleine dorpjes en afgrondjes. Ook een kabelbaan over een ravijn gepakt richting een waterval. Totaal onveilig, totaal Ecuador, heel indrukwekkend.

De jungle. de amazone, het regenwoud!
Het is tijd om een nieuwe droom in vervulling te laten gaan. Vanavond vertrekken we met de bus naar Lago Agrio (18 uur) waar we met een taxi op worden gehaald en (3 uur) verder moeten rijden om vervolgens met een gemotoriseerde kano (4 uur) verder de jungle in te gaan. Cuyabeno.

Daar gaan we krokodillen spotten, apen, anacondas, roze dolfijnen, op bezoek bij verschillende stammen en de lokale sjamaan. 5 dagen lang ondoorbroken junglen. Gemiddeld 5 uur lopen en 2 uur peddelen. Je bent hardstikke gek! JAzeker!

Reacties

Reacties

de lange

ha kerel alles goed daar .
kom maar zeer gauw terug voor in onze verdediging in ons tweede krijgen nu teveel doelpunten tegen.
weg mijn doelstelliing voor de minste doelpunten tegen te krijgen !!!!!!!!!!! verder gaan we maar gewoon door met wat dauwelen.

de groeten van je lijder of was het nu toch leider
ga je goed de lange


p.s pak er maar een paar van ons.

Diny

Hoi Eef,

Hele mooie foto's.
Nou jullie gaan het avontuur weer tegemoet daar op de Amazone.
Het stikt daar van de mugge, ugge, ugge, ugge.....!!
Tot over een week

Genietse en groetjes,
ma

Rachel

Jemig evert, wat een levende fantasie moet ik hebben om me voor te stellen wat je daar aan het beleven bent...
Geef een kus aan een krokodil en neem voor mij een baby aapje mee

Houdoe

Wouter

Zo Evert,

dat klinkt allemaal heel goed, ben jaloers!

Groet Wouter

annet

hey evert

je hebt weer een vol programma geniet ervan en maak maar veel foto's dan kunnen wij vanuit waspik ook een beetje mee genieten

groetjes annet

Nicoline

Hey,

Wow zou ik ook weer willen doen zo'n reis!
Leuke verhalen en foto's gaaf!!

Endjoy

Greets,

Nicoline

Jorrit

Wow!

Ziet er goed uit... volgens mij valt deze reis in de categorie 'Avontuurlijk'. Hopelijk geen Apocalypse Now taferelen daar!

Groet,
Jorrit

Meike

He Evert,

Je zult vast niet zonder schrammetjes terug zijn gekomen uit de jungle. Ben benieuwd wat je allemaal hebt gezien en meegemaakt. Een totaal andere wereld kan ik me voorstellen. Wij zijn net met Xana de jungle van brabant in geweest, nou ja de Roestelberg. Nu lekker frietjes eten in de vrouwkensvaartsestraat.
Tot snel weer en have fun!!!

x Meike

Kees

Hoi Evert,
spannend hoor wat jij en Bart allemaal hebben meegemaakt en nog wel zullen meemaken. We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's vanuit de jungle.
Groeten,
Kees, Marijke en Wouter

Rob

Ha die evert,

hoewist allemaal?
krijgt de groeten terug van jow en kwé!

Groeten
Rob

Gretha

de groeten vn tante Bep, het is een mooi filmpje

Marijke

Hoi Evert,
Blij dat ik vanmiddag via je moeder hoorde dat jullie weer heelhuids de jungle verlaten hebben.
Ik kijk met plezier uit naar je reisverslag.
Groeten , Marijke.

Pietjos

Jullie hebben er weer een flink avontuur op zitten daar in de jungle denk ik zomaar! :) Wat een ervaring doen jullie allemaal op zeg! Ik ben f*ckin' jaloers joh!!!...
Laterrrrrrrssssss Pietjos

Evret jan

wow dit is zow vet cool ik wil dat oooook!!!

toi toi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!